Op zaterdag 20 november 2010 wordt in de Provinciale Leden Vergadering van GroenLinks Utrecht het verkiezings­programma vastgesteld voor de periode 2011-2015. Ook wordt in deze vergadering de lijst met kandidaten vastgesteld. Alle leden van GroenLinks die in de provincie Utrecht wonen hebben spreek- en stemrecht!

Mari Beks, oud-bestuurslid van GroenLinks Amersfoort, is door de kandidaten­commissie op nummer 6 gezet. Bij een goede uitslag voor GroenLinks bij de Staten­verkiezingen is dat een direct verkiesbare plaats. Er staan verder geen andere kandidaten uit Amersfoort of het Eemland op de lijst.

Het bestuur van GroenLinks afdeling Amersfoort vindt het jammer dat maar één kandidaat uit het Eemland zich aangemeld heeft voor de Provinciale Staten. De aflopende zittings­termijn zat er niemand uit het oosten van de provincie in de Statenfractie van GroenLinks en dat was niet goed voor de onderlinge contacten. Het bestuur roept daarom ook alle leden in Amersfoort op om Mari Beks te steunen tijdens de PLV op 20 november in Utrecht.

De vergadering wordt gehouden in Theater De Musketon, Hondsrug 19, 3524 BP Utrecht (Lunetten). Aanvang is 12:00 uur.

De agenda en stukken worden eind oktober 2010 op de website van GroenLinks Provincie Utrecht gepubliceerd en onder de leden van GroenLinks in de provincie Utrecht verspreid.

1. Opening en mededelingen; vaststelling agenda
2. Benoeming stembureau
3. Verslag vorige vergadering
    - Notulen PLV 150410 GL Utrecht
4. Aanvulling provinciaal bestuur
5. Jaarplan bestuur 2011
    - Jaarplan is beschikbaar op de website
    - Toelichting door het bestuur
6. Financiën 2011
    - Begroting 2011 is beschikbaar op de website
    - Toelichting door de penningmeester
7. Verantwoording Fractie Provinciale Staten van Utrecht
    - Schriftelijke verantwoording is beschikbaar op de website
    - Toelichting door de fractie
8. Vaststelling Verkiezingsprogramma 2011-2015
    - Concept-programma is beschikbaar op de website
    - Ingediende amendementen zijn ook beschikbaar op de website
    - Toelichting door de voorzitter van de programmacommissie
    - Behandeling amendementen
    - Vaststelling programma
9. Aangaan lijstverbinding met (een) andere partij(en)
10. Vaststelling Kandidatenlijst verkiezingen Provinciale Staten van Utrecht 2 maart 2011
    - Advies kandidatencommissie is beschikbaar op de website
    - Voorstel provinciaal bestuur over stemprocedure
    - Stemprocedure plaatsen 1 t/m 22
    - Vaststelling kandidatenlijst
11. Verkiezing lijstduwers
    - Voorstel plaatsen 23 t/m 27 (steunkandidaten uit regio of doelgroep)
    - Voorstel plaatsen 28 t/m 30
12. Speech lijsttrekker
13. Introductie verkiezingscampagne
14. Rondvraag en sluiting

Voor de vergaderstukken zie provincieutrecht.groenlinks.nl. De stukken zullen ter vergadering in druk beschikbaar zijn.

Toelichting

Ad 1: Deze agenda is voorlopig; de definitieve agenda wordt door de ledenvergadering vastgesteld. De vergader­stukken staan op de website: provincieutrecht.groenlinks.nl.

Ad 5: Het Jaarplan 2011 wordt door het bestuur kort toegelicht en er zal gelegenheid zijn voor het stellen van vragen.

Ad 6: Vaststelling Begroting 2011; toelichting door de penningmeester.

Ad 7: De schriftelijke verantwoording wordt toegelicht door de fractie en er zal gelegenheid zijn voor vragen.

Ad 8 & 10: Deze punten zullen de meeste tijd in beslag nemen; het Huishoudelijk Reglement van GroenLinks is bepalend voor de gang van zaken.

Ad 9: Om in de Provinciale Staten van Utrecht zo sterk mogelijk voor de GroenLinks idealen te kunnen opkomen met politieke geest­verwanten zoveel mogelijk zetels te behalen, zal het bestuur voorstellen doen tot het aangaan van een lijstverbinding met andere partijen.

Ad 13: Terwijl de stemmen worden geteld zal de campagne­commissie de afwegingen en de hoofdlijnen van de campagne introduceren.

Tot 20 november!

Nieuws PLV: Programma en Kandidatenlijst Statenverkiezingen Kandidatenlijst Provinciale Staten bekend! Concept-Programma Provinciale Verkiezingen Utrecht