Amersfoorters die zich inzetten voor duurzaamheid, maken kans op het 'Groene Lintje'. Deze stimulerings­prijs van GroenLinks wordt op 10 oktober uitgereikt door wethouder Cees van Eijk. Weet u mensen, verenigingen, instellingen of bedrijven die in aanmerking komen? U kunt ze tot 1 oktober nomineren op amersfoort.groenlinks.nl/GroeneLintje.

Wie heeft de beste duurzame actie gehouden? Is dat degene die de meeste zonnepanelen op het dak heeft? Het bedrijf dat het best recyclet? Zijn het bewoners die zelf hun wijk schoonhouden? Meld hen aan op amersfoort.groenlinks.nl/GroeneLintje. U vindt op de site een formulier waarop u het initiatief kunt invullen. Het lintje is bedoeld voor initiatieven die lokaal van belang zijn voor een groen en duurzaam Amersfoort. Voor initiatieven die creatief, vernieuwend en inspirerend zijn én waarin mensen anderen weten mee te slepen. Een jury onder leiding van wethouder Van Eijk bepaalt wie de prijs wint. De prijs is een Groen Lintje als erkenning hiervoor.

Dag van de Duurzaamheid
Het Groene Lintje wordt uitgereikt op donderdag 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid. Dit gebeurt in De War, de oude luciferfabriek aan de Eem uit 1881. Tussen 16:30 en 18:00 uur kunt u een rondleiding krijgen door dit bijzondere gebouw, kennis­nemen van de initiatieven die daar plaats­vinden én horen wie het Groene Lintje 2013 mag dragen!

Kijkje in De War
Voor De War is gekozen omdat De War en de Spullemannen in 2011 het Groene Lootje uitgereikt kregen. Deze speciale award hebben zij gekregen voor hun inzet om duurzame activiteiten te ontplooien die mensen raken. Voor de uitreiking, om 16:30 uur, organiseren wij een rondleiding en een kijkje in de keuken van de fabriek. U krijgt tevens de kans allerlei smaken thee te proeven. De uitreiking is om 17:30 uur. Wilt u graag bij de uitreiking en de rondleiding aanwezig zijn? Mail dan naar groenelintje@groenlinksamersfoort.nl.

Voor meer informatie over het Groene Lintje:
Anna van Deth, bestuurslid GroenLinks Amersfoort, 06-24271513.

Voor meer informatie over de War en de Spullemannen:
www.dewar.nl, Kleine Koppel 40, 3812 PH Amersfoort, 033-4481622.