Nieuws over Youssef El-Messaoudi

Natuurtuin en weggeefwinkel opgeofferd door SP en CDA

Natuurtuin Weggeefwinkel Amersfoort

"De SP en het CDA hebben de weggeefwinkel en de natuurtuin definitief de nek omgedraaid," aldus ChristenUnie, GroenLinks en de PvdA. Tijdens de laatste raadsvergadering voor de verkiezingen is het opnieuw niet gelukt om de natuurtuin en de Weggeefwinkel in de Koppel te behouden. Het CDA en de SP stemden tegen een gezamenlijke motie die dit buurtinitiatief in De Koppel een huurcontract aanbiedt volgens de voorwaarde van de buurtbewoners. De grond komt nu definitief in handen van de hoogste bieder, de projectontwikkelaar die er huizen wil bouwen. Indieners PvdA, ChristenUnie en GroenLinks zijn "verbijsterd en teleurgesteld."

Lees het persbericht

Frans Prins lijsttrekker GroenLinks

Kandidaten top 5

Frans Prins is de nieuwe lijsttrekker voor GroenLinks bij de komende gemeenteraads­verkiezingen. "Ik vind het een eer om dit team aan te voeren en ik heb ontzettend veel zin in om de stad in te gaan en campagne te voeren", zegt het huidige raadslid. In de top vijf van GroenLinks staan verder fractie­voorzitter Hiske Land, twee nieuwkomers – Jeroen Bulthuis en Astrid Janssen – en zittend raadslid Dick van de Velde.