Nieuws over Jeroen Bulthuis

Fractieteam 2014-2018

v.l.n.r. Jeroen Bulthuis, Dillian Hos, Frans Prins, Hiske Land, Astrid Janssen, Lubbertus Brugge, Esther Lieverse

De nieuwe fractie van GroenLinks bestaat uit Frans Prins (fractievoorzitter), Hiske Land (vice-fractievoorzitter) en Astrid Janssen. De raadsleden worden ondersteund door de buitengewone fractieleden Lubbertus Brugge en Jeroen Bulthuis. Zij treden op als tweede woordvoerder op een aantal dossiers. Dillian Hos en Esther Lieverse zijn fractiemedewerkers. Zij zijn o.a. verantwoordelijk voor inhoudelijke ondersteuning, secretariaat en publiciteit.

Bekijk de portefeuilleverdeling

Werk maken van energiezuinige woningen? Gewoon doen!

Eén van de speerpunten van GroenLinks voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart is de energiezuinige renovatie van woningen in de Amersfoort. Niet alleen vanwege het klimaat, maar ook omdat het huurders en huiseigenaren veel geld kan besparen. Bovendien zal dit extra werkgelegenheid opleveren voor regionale bouwbedrijven. GroenLinks wil daarom dat de gemeente de komende vier jaar het voortouw neemt om samen met alle betrokkenen werk te maken van deze ambitie.

Jeroen Bulthuis blogt

Twee ideeën GroenLinks Amersfoort genomineerd voor 'Groene Belofte'

Amersfoort wordt de beste fietsstad van Nederland. En 'Stenen eruit, groen terug in de tuin en straat'. Dat zijn de twee beloften waarmee GroenLinks Amersfoort meedingt naar de prijs voor de beste groene belofte van de provincie Utrecht. Volgende week wordt de winnaar bekend. Steun Hiske Land en Jeroen Bulthuis en stem op de Groene Beloftes van onze kandidaat-raadsleden op de website van NMU: De Groene Belofte: alle filmpjes!

Frans Prins lijsttrekker GroenLinks

Kandidaten top 5

Frans Prins is de nieuwe lijsttrekker voor GroenLinks bij de komende gemeenteraads­verkiezingen. "Ik vind het een eer om dit team aan te voeren en ik heb ontzettend veel zin in om de stad in te gaan en campagne te voeren", zegt het huidige raadslid. In de top vijf van GroenLinks staan verder fractie­voorzitter Hiske Land, twee nieuwkomers – Jeroen Bulthuis en Astrid Janssen – en zittend raadslid Dick van de Velde.