Astrid Janssen

Kandidaat-wethouder

De inwoners van Amersfoort mogen het beste verwachten van hun gemeentebestuur. Daarom zet ik als wethouder graag een stapje extra.

Voor mij is het belangrijk dat we het eerlijke verhaal vertellen. Amersfoort heeft meer groen nodig, voor leefbare buurten, biodiversiteit en weersbestendigheid. Daarnaast zie ik dat Amersfoort aan het begin staat van de energietransitie. Veel inwoners zijn, net als ik, zelf al begonnen. Nu de gemeente nog.

Astrid Janssen (1976) was van 2014 - 2018 raadslid voor GroenLinks in Amersfoort en woordvoerder ruimtelijke ordening, duurzaamheid, economie, stedelijk beheer en groen. In dieĀ  periode was zij onder meer mede-ontwikkelaar van de Groenvisie en mede-organisator van de EnergieMeetup.
Haar eerste politieke stappen zette zij al in 1998. Astrid was toen twee jaar wethouder integraal jongerenbeleid, cultuurbeleid en culturele instellingen, ict (middelen) in Delft, waar zij summa cum laude afstudeerde aan de Technische Universiteit (M.Sc., Civil Engineering, watermanagement). Ook was zij in die periode lid van de commissie Informatiebeleid van de Vereniging Nederlandse Gemeenten en lid van de agendacommissie.

Astrid is business consultant en analist en werkte onder meer aan de invoering van de Omgevingswet. Eerder was zij senior adviseur crisisbeheersing bij Rijkswaterstaat, waterschappen, provincies en binnen Europese onderzoeksprojecten. Astrid is getrouwd met een ondernemer en moeder van twee jonge kinderen.