Milieudefensie Amersfoort legde alle verkiezingsprogramma's van de Amersfoortse politieke partijen langs de groene meetlat en beoordeelde ze op hun groene en milieuvriendelijke inhoud. De eerste plek was voor GroenLinks Amersfoort: "Een goed uitgewerkte programma, waarin natuur en milieu een belangrijke rol spelen." Wij zijn opgetogen dat we een mooi groen programma hebben gemaakt en staan te popelen om het uit te voeren.

Milieudefensie heeft de prijs - een symbolische windmolen - aan onze lijsttrekker en fractievoorzitter Astrid Janssen uitgereikt tijdens een geanimeerde bijeenkomst op het stadhuis.

Door nu te kiezen voor schone, groene en gezonde oplossingen, geven we een gezonde planeet en een evenwichtig klimaat door aan onze kinderen. GroenLinks wil dat inwoners van Amersfoort kunnen opgroeien in een groene en gezonde leefomgeving. Dat kinderen zorgeloos buiten kunnen spelen en schone lucht kunnen inademen. We kiezen voor vervoer zonder schadelijke uitstoot, mooie groene parken met ruimte om te spelen en te sporten, voor energiezuinige huizen.

Natuurlijk staan we ook voor een ambitieuze klimaataanpak. Energieneutraal bouwen, een autoluwe binnenstad. Groen is ongelofelijk belangrijk voor onze stad. Wonen in een groene stad is gezonder dan in een versteende stad.

Meer weten over onze groene standpunten? Je leest er alles over in ons verkiezingsprogramma en op de standpuntenpagina.